HTML

RBdelux világot lát

Friss topikok

  • rbdelux: jajjaajjj! kicsit aggodom! az eddigi 5-6km-es futo es 200m-es uszo kapacitasom meg kevesnek tunik.... (2010.10.20. 09:24) gep elott ul aztan fut
  • Eszter: nem valaszottal rossz szakmat, hogy reagaljak a vizvezetkszerelo ausztralra. Csak nem a legjobb he... (2010.05.17. 19:01) ahol villany van ott sosem leszek maganyos
  • Ritosz: Mit csinálnánk mi nélkületek :) Nekem is az Andris csinálta - bár neki egyszerübb volt a nulla bev... (2010.05.10. 10:55) Ideert az otthoni szarido :[
  • Ritosz: Hát ezek az épületek igencsak figyelemre méltók. Ebgem az érdekelne, hogy az építész álmodta ezeke... (2010.05.10. 10:14) Ellentetek hazaja
  • mr.p: na akkor jó munkát és jó időt a parthoz :) (2010.05.04. 22:58) 2 repulout az 2 csomagellenorzessel jar

Címkék

vive la tourisme

2010.09.26. 16:23 RBdelux

T-34 vasarnap

___Nem voltam tul friss de azert osszeszedtem magamat es nekilattam a napnak. Gyumolcs reggeli, kozponti szemetes felderitese es meg 1 heti szallasdij befizetese utan a borus ido ellenere a varosnezes mellett dontottem. Navigo kartya csippan, RER ajto csukodik es mar szaguldok is a kiszemelt St. Michel - Notre Dame allomas fele ami Parizs kellos kozepe. A felszinre erve rogton atmentem a szigetre hogy eloben is megcsodalhassam a legendas templom homlokzatat. Termeszetesen itt is a tajkep reszet kepezi a 100m-es sorban allo erdeklodok tomege es gepfegyveres katonak. Nemi Szajna parti andalgas es szakado esoben azas kozben beszereztem a kotelezo hutomagnest. Az imentiekhez hasonlo turelmes nepek szazaiba botlottam a Louvre uvegpiramisanal. Tudom, a franciak ide hordtak(raboltak) ossze a vilag szamos regi kulturajanak mukincseit. De meg ez sem motivalt elegge a hogy harcba indulja a bejutasert. Lehet nem becsulom elegge a muveszeteket, de nekem kivulrol is tetszett a Bourbonok palotaja... A Mona Lisa-rol meg CopyCon mar mindent elmondott - lasd/hallgasd: Youtube
___A szepen rendezett parkokat atszelve belebotlottam a tipikus turistahulyito fogasokba. Elszor egy nagydumas csokicsavo probalkozott az ujjamrahuzni egy hurkot, h aztan egy "szerencsethozo" karkotot fonjon nekem. Kb 8dik hatarozott "koszonom de nem veszek semmit" utan hagyott fel a probalkozassal. A Condorde ternel pedig egy ciganyno probalkozott be egy UNICEF-es adomanygyujto papirral, persze mindennemu igazolvany nelkul... Mivel eloszor csak alairas kert, hat adtam neki. De mire felfedte az utolso rublikat ahova adomany osszeget kene irni (fentebb enyhe otlet ado szandekkal csak 20eurok szerepeltek) ismet kozoltem, hogy "no mani". Erre tipikus roma hozongesbe csapott at, gyanitom nem a francba hanem magyarba kivant engem :] Innen lementem az 1es metroba h elszaguldjak a hires Napoleon diadalivhez (van egy kisebb a muzeum elott is). Alatta metro csomopont van de erdekes modon abbol az aluljarorendszerbol nem lehet feljutni a hatalmas korforgalom kozepen allo epulethez. Pedig en legalabb 3 iranybol probalkoztam mire megleltem a sajat bejaratat kelet felol. :] Szokasos 300ember allt sorba belepoert hogy felmehessen a tetejere. Nekem jo volt lenntrol is... Korbeseta, par foto, banan/viz ehhalal ellen. Aztan tipli vissza a 6os metrora amivel Denfert-Rochereau-nel elertem az epp hazaindulo RER B-t.
___Otthon zacskos leves, fofogasnak fott tojas es virsi, desszertnek csokiskeksz es Ch'ti (0,5l, 6,4%) :]

http://picasaweb.google.com/rbdelux/2010_09_26Paris#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rbdelux.blog.hu/api/trackback/id/tr636383263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása