HTML

RBdelux világot lát

Friss topikok

  • rbdelux: jajjaajjj! kicsit aggodom! az eddigi 5-6km-es futo es 200m-es uszo kapacitasom meg kevesnek tunik.... (2010.10.20. 09:24) gep elott ul aztan fut
  • Eszter: nem valaszottal rossz szakmat, hogy reagaljak a vizvezetkszerelo ausztralra. Csak nem a legjobb he... (2010.05.17. 19:01) ahol villany van ott sosem leszek maganyos
  • Ritosz: Mit csinálnánk mi nélkületek :) Nekem is az Andris csinálta - bár neki egyszerübb volt a nulla bev... (2010.05.10. 10:55) Ideert az otthoni szarido :[
  • Ritosz: Hát ezek az épületek igencsak figyelemre méltók. Ebgem az érdekelne, hogy az építész álmodta ezeke... (2010.05.10. 10:14) Ellentetek hazaja
  • mr.p: na akkor jó munkát és jó időt a parthoz :) (2010.05.04. 22:58) 2 repulout az 2 csomagellenorzessel jar

Címkék

Eiffel Tour

2010.09.21. 09:57 RBdelux

T-39 kedd

___Most mar hogy van ideiglenes belepo kartyam es onalloan be tudok jutni az irodaba a recepcios neger lannyal valo egyezkedes nelkul, vettem a batorsagot es korabban mentem. 9re :] Ma volt egy amolyan feladat kiosztos ertekezlet. A felallas 6 mendzser, 2 eddzett szaki meg en. Talan nyilvanvalo hogy mindenki akart valamit es nem egymastol. A teendo listat felfogtam, nem fogok unatkozni hiaba szerettem volna...
___5kor kereket oldottam. Annyira meleg volt hogy nem akartam bevasarlassal elpazarolni ezt a szep idot, inkabb megneztem A tornyot! Gondoltam ugy sokkal meltobb lesz ehenhalni ha mar lattam a vilag egyik leghiresebb epuletet. Bevetettem hat uj berletem. Nem igazan ertem hogy mi ertelme van egy teljesen nyitott peronra lepve lecsipogni egy kartyat, de megtettem. Nagy nehezen egy bennszulott segitsegevel megtalatam azt a szerelveny ami a varos fele megy. A citromsarga C vonal szolgaltasasait vettem igenybe. Az hogy Parizsba vagyok egy dicsekvo tulzast. 1h volt mig lattam az metro alagut racsain keresztul a Norte Dame-ot. Ja emeletes vonaton utaztam, amit a kb mult szazad elejen epult szegecselt vasoszlopos foldalatti megallokba is befert. Ezek mar regen is tudtak epitkezni. (legalabbis nekem ugy tunik) Meg most is mert sok helyutt lattam hogy a meglevo allomasokat, nyilt palyakat egyszeruen lefedik beton fodemekkel uj felszint hozva letre. Durva.
___Epitkezeshez visszaterve, el sem tudom kepzelni hogy a 1800as evek vegen milyen benyomast tehetett a torony az akkori emberekre akik csak a par emeletes hazikokhoz szoktak, de en elamultam. Annyi vas van benne hogy Borsodba tuti egy este alatt elhordanak... Korulotte minden 5 meteren neger/kokero arcok aruljak a mini valtozatat kis rongyokra kipakolva. Talan ezek miatt lattam gepfegyveres katonai jarort, de lehet h a tolongo turistakat kell lehiggasztani a latvanyukkal :] Nem tudom miert de ez valahogy zoldes arnyalatu festest vartam de ez bizony hatarozottan barna. Sot a festes folyamatban van. A keleti talpazat mar kesz es ott jol lathato hogy az elso emelet magassagaban korbe hires fracia manyusok vannak felirva mint Laplace, Pastour, Descartes, stb. Mivel veszett hosszu sor kigyozott az eppen uzemelo ket labanal, eszembe sem jutott felmenni. Majd a Judittal, ha tudok valahol elore online jegyet venni. Kicsit tavolabb setaltam tole a parkban hogy lassam egeszeben. Mindenutt piknikezo csaladok, barati tarsasagok heveresztek. Osztozva veluk az elmenyben felbontottam hat a meg Massyban beszerzett Pelforth Bruin(0,5l, 6,5%) nevu finomsagot. Naplementeig elkortyoltam azt elindultam a RER B allomasa fele.
___Seta kozben ra kellett dobbennem, amerre igyekszem meg eleg messze van. Belebotlottam egy metro megalloba(Duroc) es azt ottani terkepen gyorsan elterveztem h 2 atszallassal(Denfert Rochereau) mar azon a vonaton lehet ami hazavisz. Kicsit labirintus szeru a metro halozat, akit erdekel az itt megnezheti: http://www.ratp.info/orienter/cv/carteidf.php?lang=uk
Persze mar az elso atszallas sem ment siman. Az uj csoda berlet kartyam nem akarta kinyitni a kaput. Mivel sorike miatt pisikelnem kellett es nem volt a kornyeken semmi kozlekedesi iroda, foleg nem este 9kor - egy kicsit bepanikoltam. Szerencsere volt ott egy zoldsegarus aki latta az ugyetlenkedesem es felhivta a figyelmemet a legutolso plexiajtora ami a baba/tolokocsis bejarat volt. Csak be kell lokni - nem is ertem miert nem azt hasznalja mindenki. Meg pont idoben szolt mert mar az meregettem hogy kartyavezerelt ajtok es a plafon kozotti 30cm-en vagy a borondoknek keszul lyukon fogok kenyelmesebben atferni... :] Ezert a kis kalandert a peronon egy tangoharmonikas muzsikaja karpotolt, amig nem jott a vonat - sajnos igy nem tudtam videora venni. No, tudom hogy giccses de azert megis csak az ilyen dolgok miatt legendas ez a varos.
___Hazafele a holyagom turokepesseget jelentosen megnoveltem. Mivel sosem tudom hogy egy tobbfele agazo vonal melyik vege fele igyekszik a vonat, a biztonsag kedveert egy utast megkerdezetem. Tokeletesen csak az en megallomig(Massy-Palaiseau) jart es raadasul gyorsitott szerelveny volt. Igy aztan mikor meg leszalltam volt kedvem leszolitani az ellenor bandat es onkent megvizsgaltattam a kartyam, valoban ervenyes-e!? Jesz-oke! - mondtak es tenyleg zolden csipogott a neni vizsgalo berendezese. Nem tudom hat miert nem mukodott egyik belepteto kapunal sem...

foly kov most almos vagyok :]

http://picasaweb.google.com/rbdelux/2010_09_21EiffelTour#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rbdelux.blog.hu/api/trackback/id/tr516383275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása